torsdag 8. juni 2017

Lego movie, iskrembil (70804)

Fant dette settet fra The Lego Movie da jeg handlet Lego sist. Dette er et sett som kan bygges enten som en iskrembil eller som et slags fly som kan skyte ned droner. Det fulgtre 3 instruksjonshefter med settet, en for å bygge dronen, en for å bygge "flyet" og en for å bygge isbilen.


Det følger tre figurer med i settet. To av dem jobber på isbilen, og den tredje er en kunde. De som jobber på isbilen har navneskilt på skjortene sine og heter Jo og Mike. Det er litt fargeforskjell mellom overdelen og underdelen av forklet da det blir mye lysere når fargen trykkes på hvit bakgrunn enn på lyseblå, men ikke værre enn at det går helt greit.


Her har vi figurene sett bakfra, og treningsdamen har et alternativt ansikt med et litt skremt ansiktsuttrykk. 



Jeg valgte å bygge isbilen da jeg gjerne vil ha en sånn i byen min. Den ser ganske flott ut, men er muligens litt i overkant høy. På taket er det festet to høyttalere og en kjempestor kuleis.


Her er forfra-bildet, her ser man tydelig hvor høy bilen er. Jeg ser jeg har glemt å justere speilene her.


Bakfra kan man tydelig se mønsteret i is-kjeksen. På hvert hjørne av taket er det en kuleis for å tydelig vise hva det er som selges.


Det var nok deler igjen til å bygge den onde dronen, så jeg gjorde det også. Her ser man den forfra og fra siden. Den er ganske firkantet og ser egentlig ikke veldig flyvedyktig ut, men passer greit inn med de andre onde tingene i filmen.


Den har mulighet til å skyte ut raketter, og disse utløses bakfra. Hvis man løser ut den nederste vil alle flytte seg ett hakk ned, og når det er tomt vil det grå magasinet hvile på den splinten som er satt inn øverst til man lader opp igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar