torsdag 24. november 2016

Liten anleggsbil (30348)

Da jeg handlet hos min hoffleverandør av Lego (Brikkebutikken) kom jeg over denne søte lille posen. Jeg vet ikke helt hva kjøretøyet kan kalles, om det er en motorisert trillebår eller en bitteliten lastebil, men fin er den i alle fall. Settet inneholder en figur, et kjøretøy og diverse tilbehør.


Det var relativt enkelt å bygge når jeg fikk oversikt over hvor alle delene havnet da jeg tømte posen ut på bordet. At det var rotete der kan jeg ikke klandre Lego for, men en stund fant jeg ikke den lille delen som er brukt som eksosrør og som kan sees rett bak lasteplanet. Bra jeg fant den igjen til slutt, for det er en veldig flott detalj.


Som man kan se av dette bildet så er det ikke noe sete å sitte på. Det beste er faktisk å stå og styre denne. Bak er det festet en spade og en kost, og oppe i planet står en bukk for å vise at det jobbes og et borr til å jobbe med. Den brune søylen er bare satt sammen for oppbevaringshensyn, da det ment å være løse biter som skal forestille biter av bakken som har blitt hakket løs av boret og som kan spas opp i lasteplanet og kjøres bort. Lasteplanet har selvfølgelig fungerende tipp.


Måtte jo ta med det klasiske bildet sett forfra.


Her har vi arbeideren. Han jobber nok egentlig som anleggsgartner eller innendørs som håndtverker, da han ikke har den tradisjonelle oransje kjeledressen som veiarbeiderne pleier å ha, men i og med at dette er en ganske liten maskin så kan det jo også være at det er en privatperson som har leid den for å ordne opp på egen tomt.


Alt i alt er dette et veldig flott lite sett, og man får en god verdi for pengene. Jeg gleder meg til å finne en plass til dette settet i Legobyen i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar