fredag 25. november 2016

Hytte ved vannet (31048)

Dette er et koselig lite Legosett som kan bygges på tre forskjellige måter som alle Creator "3 in 1" settene kan. Jeg har bare valgt å bygge det settet jeg likte best, og i denne boksen var det hovedsettet.
Det er en liten tømmerhytte ved vannet. Instruksjonene var veldig greie med ett lite unntak som vi kommer tilbake til mot slutten av blogginnlegget. Hver byggemulighet kommer med sin egen byggeinstruksjon, noe som gjør det enkelt å holde orden i byggeprosessen.


Settet inneholder selve hytta, en figur og en elg. Faktisk var det elgen som gjorde at jeg først bestemte meg for å kjøpe settet.
Hvis man ser nøye på bildet her, så ser man tydelig tømmerstokkene som hytta er bygget av. Dette har Lego gjort gjennomført rundt det hele, med å plassere flate, runde biter på veggene. Disse ser ut som enden på laftede tømmerstokker. En annen flott detalj som man ikke ser etter bygging er måten vannliljene er laget på. Disse ble laget ved å stikke de vanlige blomstene ned i en rund grønn brikke, og den teknikken hadde jeg ikke sett i andre sett tidligere. Resultatet ser man her.


Prøvde å ta et litt mer detaljert bilde av interiøret i hytta, men det var ikke så lett. Her er et lite kjøkken med en ovn med en stekepanne, kaffekopp og sikkert et glas med pulverkaffe.


Dette er det andre rommet i hytta, med et hjørnebord med et brev og et gammeldags blekkhus, og en seng. Sengen var en av de detaljene som var vanskelig å plassere riktig da bildet på tegningen var litt uoversiktlig. Men her er den korrekt plassert.


Alt i alt er dette et veldig flott sett. Det er flere små detaljer som følger med, som en fiskestang, øks og spade. Dette er med på å gi settet følelsen av en hytte. Jeg kunne godt tenke meg å ha flere tømmerhytter en gang i fremtiden, men da ville jeg gjort noen små modifikasjoner på de andre slik at de ikke skulle bli helt identiske. Det er ikke noe problem med dette settet, da det er ganske fleksibelt.
På slutten av byggingen var jeg redd for at jeg ikke skulle ha nok biter til å bygge elgen, men det hadde jeg heldig vis. Når jeg setter opp hytta i Lego byen en gang i fremtiden, skal jeg få tatt noen fine bilder av elgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar