torsdag 24. november 2016

Enkeltfigurer / Minifigurer del 34

Da er vi tilbake til figurer fra Legos samleserier. Disse figurene er fra serie 16 og serie 14.

Først ut denne gang er en Arabisk kriger fra serie 16. Denne serien er kjent for å ha mange flerfargede ben, og her ser det ut som han har på seg høye støvler. Han har også det klassiske store arabiske sabelen. Dette er en veldig fin figur, men jeg er litt usikker på om jeg kan finne et bruksområde i byen. Håper det. Kanskje som vakt over en arabisk utstilling på museet eller noe slikt. Meget forseggjort figur.


Så har vi en figur som er presentert før, men dette bildet er kanskje bedre enn sist. Dette er tenåringsmoren eller barnevakten (velg det du syntes passer best). I presentasjonen av serie 16 sier Lego sier at det er barnevakten. Dette er en utrolig flott figur. Barnet er på størrelse med en vanlig 1x1 Legokloss men med armer og hode.


Så har vi en Cyborg som også er fra serie 16. Jeg er litt usikker på om dette er en mann eller en dame, men det er en fin figur. Det er nok ikke en figur som passer helt inn i en Lego by slik den er nå, men håret kan jo brukes, eller hele figuren kan dukke opp i et romscenario.


Siste figur fra serie 16 denne gang er den flotte meksikanske musikeren. Denne har jeg vist frem før, men den er så flott at den godt kan vises igjen.


Så har vi et spøkelse eller en gravånd (ghoul) fra serie 14. Dette er en av de merkeligste minifigurene jeg har vært borti på grunn av "bena". Det er en helt vanlig overkropp, men "bena" er laget slik at det skal se ut som om det er en kropp som svever over bakken. Jeg er sikker på at det er mulig å ta noen ganske kule bilder av denne figuren med hjelp av enkle lyseffekter for de som har greie på slikt.
Denne figuren er også veldig forseggjort, og er kanskje en av de flotteste figurene i serien.


Siste figur ut denne gang er også fra serie 14, og et slags motstykke til sjørøverkapteinen i forrige post. Dette er enten en zombie eller en robot. Jeg holder en knapp på det første, da serie 14 var Legos skrekkserie. En flott og veldig forseggjort figur med masse fine detaljer. Sverdet ser veldig stort ut på bildet, og det er det i virkeligheten også selv om det kanskje blir litt ekstra stort på grunn av kameravinkelen her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar