torsdag 24. november 2016

Enkeltfigurer / Minifigurer del 33

Denne gang handler det om figurer jeg har kjøpt fra andre, ikke samlefigurer fra seriene. Disse hører alle til i Legos sjørøverserie. Jeg vet ikke hvilke sett de kommer fra, men hvis noen vet så post gjerne en kommentar om det.

Først ut er en sjøoffiser som er en utrolig flott figur. Han kommer nok til å dukke opp en del i Lego byen min, for figuren er virkelig flott. Han er utstyrt med sekstant og en sabel for anledningen, men hadde man gitt ham et instrument kunne han like gjerne vært en staselig uniformert korpsmusiker. 
Jeg liker trykket på overkroppen og hatten veldig godt, og ansiktet er også veldig flott. Jeg håper å finne noen flere av denne typen en gang i fremtiden. 


Neste mann ut er forrige figurs motpart, nemlig sjørøverkapteinen. Dette er også en veldig fin kropp, og hodet er veldig fint og detaljert. Han er nok ganske vellykket sjørøver, da han har en krok av gull. Jeg har en lignende sjørøver med krok og treben nede i en av legokassene mine, men den figuren har en metallfarget krok. Denne figuren vil nok dukke opp en del sammen med offiseren over.


Så har vi kommet til damene. Først ut er en dame som  kan passe fint som ledsager for offiseren, men hun kan også bare ha pyntet seg for å gå ut en tur i operaen eller på resturant. Hun kommer med et drikkebeger. Overkroppen har fint trykk på begge sider, men hun kommer ikke med alternativt ansikt slik som siste dame ut. Denne figuren er fra Legos sjørøverserie, men jeg syntes den passer like fint inn i en moderne setting eller i det ville vesten.


Siste dame ut er nok mer en typsk kvinnelig sjørøver eller barjente.  Som nevnt ovenfor kommer denne figuren med to ansiktuttrykk, og hun har masse hår til å gjemme det som ikke er i bruk. På det nederste bildet har jeg tatt bilde for å vise trykket bak på kroppen, og det ser litt creepy ut med det alternative ansiktet...
Håret og det røde skautet henger sammen i en del. Dette er også en meget gjennomført Legofigur, og vil sikkert dukke opp her eller der.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar