torsdag 24. november 2016

Lego Star Wars Snowspeeder (75049)

Dette er et sett hentet fra Starwars filmen "Empire Strikes Baack", som var den andre filmen som ble laget i den opprinnelige trilogien. Lego har gitt ut snowspeederen tidligere også, som sett 7130 i 1999, men dette settet er fra 2014. Settet inneholder en snowspeeder med 2 minifigurer (Luke Skywalker og Dak Ralter) og en kanon som bemannes av en snowtrooper.
Settet var morsomt å bygge, selv om det var litt repetisjon. Cockpiten bygges likt for hver Rebel figur, og er bare speilvendt. Vingene er også identiske, kun speilvendt. 


Her ser man snowspeederen forfra, og ved siden av er kanonen.


Her er et litt annet bilde av kanonen. Snowtrooperen trenger nok egentlig å bruke begge hender på kanonen, men jeg ville ikke at han skulle miste blasteren sin så jeg gjorde det enkelt.


Her er snowspeederen sett forfra. Jeg likte måten man bygget vingene for å gi skipet den karakteristiske formen. Vingene er låst i denne posisjonen.


HEr er et bilde av hvordan Luke og Dak sitter speederen. De er nødt til å sitte på denne måten for å få igjen cockpiten. Luke sitter foran, og Dak bak.


Tok med et bilde av undersiden også, for å vise frem de to fjærbelastede laserkanonene under vingene. Her kan man også se harpunen som de skjøt ut og brukte for å få en AT-AT til å gå i bakken i filmen. Desverre har jeg ikke funnet noen AT-AT i samme skala i norske butikker eller til en overkommelig pris. Jeg håper fortsatt at det dukker opp både i minifigur-skala og en ganske stor en i Ultimate Collector Edition-serien.


I tillegg til laserkanonene under vingene er det også et litt mindre laservåpen bak. Dette kan skyte ut den gjennomsiktige blå brikken, og det følger med flere i settet slik at man skal slippe å lete etter dem for hvert skudd. De går ganske så langt, og treffer de noe fyker de i alle retninger. Man kan også trekke ut snoren på harpunen og skyte ut den i stedet for den blå brikken.


Her er et litt annet bilde for å få med mer av speederen. Ganske så flott sett bakfra også.


Jeg husket å ta bilde av figurene, men glemte å ta med de alternative ansiktene til rebel pilotene. Men uansett slikt jeg de ansiktene som vises her best. Dak til venstre, Luke i midten.


De to Rebel pilotene har samme kropper, bare hjelm og ansikt som er forskjellig. Legg merke til utstyret på ryggen til snowtropperen. Jeg liker den 1x1 brikken med trykket, den er skikkelig high-tech og kan sikkert brukes til andre formål også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar