onsdag 19. desember 2018

Enkeltfigurer / Minifigurer del 56

Da jeg ryddet i Legoen min for å få alt opp fra gulvet på Legorommet fant jeg 10 poser med figurer fra serie 12 som ikke var åpnet enda. Det måtte jeg jo gjøre noe med, og her er resultatet...

Første figur ut er figur nummer 4 - Gameren. Kanskje ikke voldsomt godt ord på norsk men gamer har etterhvert funnet veien inn i det norske språket. Da jeg vokste opp kalte vi det bare for nerd, men gamer altså... Han har på seg headsett og i hånden har han en spillkontroller. Kan se ut som en Nintendo-kontroll, men jeg er ikke sikker da jeg ikke spiller så mye data selv.
Genseren hans har påskriften "Player 1" på forsiden, og her har Lego gitt oss to-fargede ermer.
Det er flott trykk foran på både genser og bukse, men det er ikke trykk bak (bortsett fra på ermene på genseren der trykket går rundt.




Den andre figuren jeg pakket opp fikk jeg to stykker av, og det var figur nummer 6 som er en romfarer. Jeg er litt usikker på om han har en drill eller et skytevåpen, men antar det er en drill da han ser ganske fredelig ut.
Han har flott trykk både på kropp og ben (men glemte å ta av ham drakten for å vise frem dette (men det er sikkert vist første gang jeg presenterte serie 12 figurer, for jeg har denne karen fra tidligere også). Hodet hans har fått en mikrofon festet til seg, sikkert en sånn som er festet rundt øret, slik at han kan kommunisere med basen.




Figur 7 er neste figur ut, og den ser ut til å komme rett fra tv-serien Baywatch. Badevakten har en veltrent overkropp og en lang rød badeshorts. Han har et flott ansikt med tøffe solbriller, så jeg tok av ham håret for å vise frem dette på bilde nummer 2.
Han har flott trykk på forsiden, men dessverre ikke trykk bak. Her kunne jeg i alle fall ønsket meg at badeshortsen var trykket på rundt hele. Slik det er nå ser det ut til at han har hatt en ulykke i Magasuget i Bø Sommarland når man ser ham bakfra...



Rockeren som er figur nummer 12 i serien tror jeg er en av de første Legofigurene med hår på brystet. Som rocker har han selvfølgelig store solbriller og håret godt ned i pannen. Jeg tok et bilde uten håret, men det ble for uklart til å poste.
Rockeren har flott trykk foran både på overkropp og ben, men det er ikke trykk bak (sikkert helt greit for som rocker så har han sikkert mest bling foran uansett for det er jo det publikum ser når han opptrer). Han har også flott trykk på utsiden av begge armene.
Han har fått en flott rød el-gitar (som strengt att egentlig er en el-bass da den har 4 stemmeskruer og ikke seks, men verden trenger bassister også).




Den femte unike figuren denne gang er nummer 13 - Musketeren.
Akkurat som rockeren har han ganske åpen skjorte, men der rockeren var hårete er det her glatt som innsiden av Flippers blåsehull...
Det er flott trykk både foran og bak på overkroppen, og ensfargede svarte ben.
Han har en frekk liten fransk bart og et ansiktsuttrykk som viser at han liker det han driver med. Han har også et tynt sverd (en korde kanskje?) som er veldig tidsriktig.
Hatten kan brukes både med og uten fjær, og har man andre fjær kan man bytte ut for å få forskjellig utseende på figurene.


Da er det bare 2 figurer igjen å presentere for denne gang, og figur nummer 14 har jeg valgt å kalle Peppa Gris. Dette er en jente i et grisekostyme, og i hånden holder hun et stort grønt eple. Foran er det trkk både på overkropp og nederst på bena, men bak er det bare trykk på overkroppen. Jeg liker at Lego har trykket på halen på grisen på baksiden av overkroppen.
Her husket jeg også å ta et bilde uten grisehodet på, slik at dere skulle få se det flotte ansiktet hennes. Det følger ikke med noe hår som kun kan ha på hodet når hun ikke er i kostymet, men de gangene hun trenger det kan hun sikkert låne fra en annen figur.




Sist ut denne gang er den siste figuren i serien, nemlig nummer 16. Jeg tror EMO-jente er rett betegnelse på henne. Det er litt lite nagler for å kalle henne Goth. Hun har fått et mørk grått skjørt av stoff, og uansett hvordan man setter på dette blir det en splitt et eller annet sted.
Ellers er hun stort sett svartkledd, men har litt hvitt i halsen, antagelig en hvit bluse innenfor den svarte jakken.
Hun har en matchende svart teddybjørn, med hvite og svarte striper på magen og litt hvitt i ansiktet.
Hun har fått et helt spesielt ansikt, og da jeg først så det lurte jeg på om det kunne være selvlysende men etter at jeg ikke har klart å få det til å lyse i mørket er jeg ikke så sikker lenger...
Det er vanskelig å få frem alle detaljer i denne figuren på bilder, så tro meg når jeg sier at hun er enda flottere i virkeligheten enn hun er på bildene her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar