mandag 24. april 2017

Spider-Man Super Jumper (30305)

Spider-Man Super jumper er et enkelt men likevel dekorativt lite sett som er raskt å bygge. Det inneholder Spiderman og et monster eller en alien (jeg har ikke sett filmene så jeg vet ikke helt hva det er).


Grunnen til at settet heter Super jumper er nok antagelig denne biten. Man setter Spider-Man oppå her, og så kan man bøye den bakover og når man slipper spretter han ganske ukontrollert opp i luften og lander et sted man heller ikke kan kontrollere. Det er en fordel å ikke ha alt for glatt underlag hvis man vil prøve på dette. Jeg prøvde på en glassplate, og da skled han egentlig mer enn han hoppet.


Her ser man begge figurene forfra, Spider-Man er her satt oppå super jumperen.


Jeg syntes Lego har klart å lage en ganske så bra Spider-Man. Det er fine detaljer både på hodet og korppen hans, og han har til og med fått litt magemuskler.


Detaljene er fine bakfra også, men jeg er litt usikker på den store røde saken han har midt på ryggen. Jeg regner med at det skal være et ederkopp-motiv, men kan ikke huske at han hadde det på ryggen i de tegneseriene jeg leste for svært mange år siden, men det kan jo være noe som har kommet med de nye filmene (eller så kan hukommelsen min svikte litt...).


Så har vi motstanderen hans. De to grønne tingene øverst er raketter som kan fyres av mot Spider-Man eller andre. Pass på hvor du skyter dem, for de går langt og kan fort være vanskelige å finne igjen hvis de havner under møbler. Lyset omtrent midt på figuren er en optisk linse som fungerer som et øye.


Figuren kan bevege seg på seks ben som ender i store og skarpe klør. Disse kan nok sikkert bite fra seg hvis det skulle bli behov for det, eller hjelpe til slik at den kan klatre på glatte flater. De kan justeres enkeltvis, så man kan enkelt plassere figuren på ujevnt underlag.


Måtte ta med et bilde bakfra også når jeg var så godt i gang.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar