søndag 16. april 2017

Enkeltfigurer / Minifigurer del 43

Jeg kjøpte noen flere pakker fra Serie 16 da lekebutikken på Eda hadde kjempesalg på Politistasjonen, ene store settet fra vulkanforskerne og et par andre sett. Det var kun ett sett pr kunde, så jeg endte opp med politistasjonen. Men tok med meg 10 pakker fra Serie 16. Fikk noen jeg ikke har fra før av og noen gjengangere.

Først ut er Isdronningen. Dette er en veldig flott figur som kommer rett fra en eventyrverden. 


Figur nummer to er en gammel kjenning, Ørkenkrigeren. Dette er en veldig flott figur og det er lagt mye jobb i detaljer. Jeg liker spesielt at han har fått høye støvler og ansiktet. Han har et meget stort sverd og det passer flott til denne stolte krigeren.


Neste figur ut er en søt liten fyr, den søte lille djevelen. Denne figuren kunne nesten vært logoen til operativsystemet BSD, men det kan også være et barn som har kledd seg ut til Halloween. Ansiktsuttrykket er helt ubetalelig.


Turgåeren (The Hiker) med kart og kompass har jeg også vist frem tiligere i bloggen. Det er veldig mange flotte detaljer på kroppen og bena, og i tillegg to flotte ansiktsuttrykk.


Så kommer enda en kjenning, Pingvinmannen. Dette er jo bare en søt figur som man er nødt til å like. Jeg vet ikke helt hva den kan brukes til, men den er veldig søt og jeg håper at den kan dukke opp i byen på ett eller annet vis. Kan jo være et barn på skøytekarneval, eller noe helt annet...


Neste fikk jeg tre stykker av, så jeg tok ett bilde med alle vinkler samtidig. På Engelsk heter figuren Rogue, oversatt til Norsk blir det vel noe sånt som lovbryter, gangster eller kjeltring. Dette er også en veldig forseggjort figur. Jeg ser for meg at disse kan ligge på lur i en skog et sted.


Så har vi spionen. Han har jeg flere av fra før, og noen av dem vil nok dukke opp i forskjellige anledninger. Spørs om det ikke må være et spionakademi i Legobyen slik at spionene får vist seg frem litt.


Så til sist har vi en av mine favoritter i serien, barnevakten. Nå har jeg såpass mange babyer at jeg nok bør bygge en barnehage i Legobyen. I alle fall skal de flotte barnefigurene og barnevaktene eller mødre dukke opp sammen med dem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar