tirsdag 30. august 2022

Dypvannsskapninger (31088) Del 2

I Februar 2021 postet jeg hovedfiguren fra dette settet, en hai, med en krabbe og en skatt (det innlegget finer du her). Da hadde jeg ventet ganske lenge med å poste fordi jeg ville ha med de andre figurene også, men så ville jeg jo ikke demontere haien for å bygge dem. Men da syntes jeg at jeg måtte poste innlegget fordi det hadde ligget som draft i nesten 2 år...

Så her kommer endelig de to alternative byggene fra dette 3 i 1 settet...


Første alternative bygg er en kjempeblekksprut. Slik ser den ut forfra.


Her ser vi blekkspruten fra siden, noesom i mine øyne er den fineste vinkelen og se den fra. Overkroppen kan vinkles, og med "nesa" opp er kanskje den fineste vinkelen for da ser man ikke hakket mellom delene. Tentaklene som går ut på siden er ikke så fine, men de som er bak ser bra ut. Jeg ville nok hatt flere ledd på de som stikker ut på sidene, men dette er jo et alternativt bygg så de har nok tatt utgangspunkt i delene som er på haien som er hovedbygget.


Vi må jo ha med et bilde bakfra også, men dette er ikke en bra vinkel å se settet fra.


Den tredje figuren man kan bygge er en rovfisk som jakter på en fisk å spise.


Den lille fisken er faktisk veldig flott til å inneholde så få deler som den gjør.  Utrykksfulle øyne og flere fine detaljer. 


Her ser vi rovfisken forfra med munnen åpnet og lukket. I tillegg til å åpne/lukke munnen kan man også justere antennen som den har litt oppå fronten av hodet for å lokke til seg bytte.


Fra siden ser den også ganske bra ut, men ryggfinnen kunne kanskje hatt litt flere brikker for å få litt mer "muskler" eller bare vært festet til ryggen.


Og til sist selvfølgelig et bilde bakfra. Denne ser bedre ut bakfra enn blekkspruten, men det er jo ikke akkurat noen vinkel å ha den utstilt fra da...


Men ikke nok med det... Det viser seg at dette ikke er en 3 i 1 men en 4 i 1, men den fjerde figuren finner man kun tegning til på nett. Denne blåhvalen er jo utrolig fin, så finner jeg dette settet til en hyggelig pris (er vel ikke i salg lenger?) så kan det fort være jeg kjøper det og bygger denne hvalen og den lille røde blekkspruten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar