søndag 7. august 2022

Aquanauts - Sea Sprint 9 (6125)

Dette settet er fra 1995, fra en serie Lego kalte Aquanauts. Jeg kjøpte settet brukt, så jeg fikk ikke med byggeinstruksjoner eller eske, så derfor er ikke det avbildet her heller. Egentlig var det en bestemt brikke jeg var ute etter, men da dette settet kom på auksjon syntes jeg det var så søtt at jeg valgte å kjøpe det istedet for å kjøpe den ene brikken for seg på Bricklink.

Settet består av en undervannsfarkost og en figur.

Her har vi det klassie forfra-bildet som alle kjøretøy jeg bygger og tar bilde av skal ha med i presentasjonen. Man kan se på settet at det er noen år ut fra brikkene som er valgt, men likevel er det ganske finurlig. Foran har man en kort arm ed en gripeklo i enden, og for mitt vedkommende er dette første settet der jeg har sett arm-delene i gjennomsiktig oransj, men det kan jo ha vært brukt i andre sett før eller etter som ikke jeg har fått med meg da jeg ikke var så voldsomt opptatt av LEgo da dette settet kom ut.


Bak har vi fått propellen i den samme gjennomsiktige fargen. Vi har også fått no jeg stusser litt på og det er de to svømmeføttene. Er disse ment å være deler av mekanikken til ubåten, f.eks som flaps på fly, eller er det her dykkeren henger fra seg svømmeføttene sine når han sitter inne og styrer?


På bildet ovenfra ser man den brikken (tile'en) jeg var ute etter. Jeg så denne i en lot som Robin Hood Bricks hadde kjøpt i en YouTube video, og falt for den. Det ser egentlig litt ut som noen som ser gjennom et sikte og ser en fiendtlig ubåt, men jeg vil tro det er ment å være logoen til firmaet som eier ubåten. Jeg vet egentig ikke hva jeg hadde tenkt å bruke den til, så jeg har latt den stå på ubåten og den kommer til å være der også når denne ubåten etterhvert vil havne i vannet under Tullfors.


Det er en figur med i settet, og slik ser han ut med fullt dykkerutstyr. Ser ut som han har en slags propell med fremdrift på ryggen. Veldig stilig er det i alle fall.


Slik ser han ut uten dykkerdrakten på. Veldig flott trykk på overkroppen, og jeg liker de bena Lego noen ganger bruker der det ser ut som personen har på seg et belte som er i en annen farge enn bena.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar