tirsdag 30. august 2022

Delfin og skilpadde (3 in 1) (31128)

Dettte er et fint 3 i 1 sett som kom ut i 2022. Settet lar deg bygge en av tre modeller. Hovedmodelln som jeg har bygget er en delfin og en skilpadde. 


Det følger med en byggeanvisning for hver figur du kan bygge. Delfin + skilpadde, sjøhest og en eremittkrps eller fisk og anemone. Av disse alternativene syntes jeg delfin og skilpadde var det som virket mest fristende, og dette brukte også de aller fleste brikkene i settet da dette er hovedmodellen.


Her ser vi både delfinen og skilpadden forfra. Det er ikke den beste vinkelen å se dem fra, men helt greit.


Dette er vinkelen settet normalt vil bli sett fra når jeg har det stående på hylla. Dette er i mine øyne den beste vinkelen og se settet fra. Som man kan se er delfinen leddet, så man kan flytte litt på vinklingen av bak-kroppen og halen men det er mindre rom å finkle på enn man skulle tro. 


Vi må jo ha med et bilde bakfra også. 


Her ser vi delfinen fra en annen side med litt rettere bak-kropp og her ser vi tydelig gapet mellom hovedkroppen og bak-kroppen. Det kunne sikkert vørt bygget litt tettere, men da ville man antagelig vis ikke kunnet flytte på kroppen slik man vil ha den.



Dette er et fint sett å ha utstilt, men det er ikke mye å leke med. Likevel føler jeg det er verd å ha i samlingen, da det er dekorativt. Jeg liker at Lego har gitt oss blanke leementer til å feste mellom delfin/skilpadde og bakken, slik at det ser ut som de svømmer.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar