tirsdag 12. november 2019

Overwatch - Hanzo vs. Genji (75971)

Her har vi nok en Lego serie som jeg egentlig ikke har noe forhold til, men som jeg har kjøpt fordi jeg likte deler av settet. Det er 8 sett i Overwatch-serien så langt, og jeg har kjøpt 2 av dem. Det andre vil bli presentert i nær fremtid.
Settet inneholder tre figurer med utstyr, og noe som ser ut som et japansk bygg som er en slags kulisse for figurene. Det er ett hefte med byggetegninger i settet. Settet har bare to klistremerker, det store banneret som henger på veggen og symbolet over.


Overwatch eskene er veldig fine på baksiden også, og her ser man sikkert en scene fra spillet derto av figurne er i kamp.


Her er alt innholdet i settet stilt opp for fotografen.


Denne ene runde 1x1 biten har en påtrykt logo jeg ikke har sett før, sannsynlig vis er dette noe relatert til spillet.


Denne runde 1x biten har også et trykk jeg ikke har sett før, kanskje er dette noe level up eller healing, for den er i begge de settene jeg har.
Nederst i bildet her kan man også se en rund skive, denne er det en av på hver side av settet, og den ene er grønn og den andre er blå. Disse kan skytes ut.


Den midtre delen av bygget har en flott bue på toppen. Jeg håper jeg kan finne et bygg i westernbyen min der jeg kan bruke den samme teknikken.


Slik ser det ut bakfra. Som man kan se der det ikke noe avansert bygg. De røde firkantene på de to utstikkerne er avfyringsmekanismen for de to skivene jeg nevnte tidligere. Her kan man også se at det følger med en ekstra skive til hver side.


Her har vi de tre figuren som følger med i settet. Han til venstre er en av hovedårsakene til at jeg kjøpte settet, og litt lenger ned kan dere se hva jeg har gjort med ham. I midten har vi Hanzo som ser ut som en litt samurai-inspirert figur, og til høyre har vi Genji som antagelig er en slags robot. Alle tre har flotte overkropper med trykk foran og bak, og Hanzo og Genji har også flott trykk foran på bena.


Her har vi den ikke navnede figuren igjen sammen med tilbehøret som fulgte med ham. En maskinpistol og en mobiltelefon.


Planen min med ham har hele tiden vært å bruke kroppen hans på Lord Business hodet. For å få til dette måtte jeg også bytte hendene slik at hode og hender skulle få samme farge. Så her har en jeg en Lord Buiness i svart dress og en livvakt.


Hanzo kommer med et svart pilkogger til å ha på ryggen, og en blå pil og bue. Det er første gang jeg ser pil og bue i mørk blå.


Genji er en slags samurai, og dette kan man se på utstyret hans. Han har en kastestjerne og i en spesiell slire på ryggen har han et grønt samuraisverd. Han kan ha to sverd i sliren, men det er kun ett som følger med i settet.


Her er et bedre bilde av den spesielle hjelmen Genji bruker.


Det er litt vanskelig å oppsummere dette settet. Som et sett er det litt snodig, men hvis man har kjennskap til spillet så er det kanskje helt logisk at settet er akkurat slik. Det har forsåvidt en grei lek-fktor i og med at man har flere figurer som kan jakte på hverandre, kulisser de kan bruke og skiver som kan skytes ut og skpe problemer for den som står på bakken. Bortsett fra de to delene jeg kommenterte over er det ikke mye spesialdeler i settet.
Men det er absolutt et anske fint sett, og med litt omarbeiding kan det helt sikkert for eksempel fungere i en slags asiatisk bydel i en Legoby sammen med ting fra Ninjgo-serien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar