søndag 3. november 2019

Hidden side - Rekebåt (70419)

Det andre Hidden side settet jeg har kjøpt (har som nevnt i forrige Hiden side innlegg kjøpt 3 av settene) er rekebåten. Dette settet inneholder en hund, fire fgurer, en albino aligator,  en rekebåt som kan deles i to, og litt terreng.


Jeg har kjøpt to av dette settet da jeg likte rekebåten så godt, så dene gang presenterer vi figurene foran og bak i samme bilde...
Først ut er hjelpemannen på båten, Jonas Jr. Han har flott trykk både foran ogbak på overkroppen, og litt øverst på buksene. Han har ikke noe alternativt ansikt, da dette ville vært synlig hele tiden.


Neste mann ut er faren til Joas Jr, nemlig Kaptein Jonas. Han har de samme bena som sin sønn, men han har oljehyren på utenpå ullgenseren sin. Han har også en sydvest på hodet som gjør det mulig å gi ham et alternativt ansikt, men Lego har valgt å ikke gjøre dette og det er helt greit. Ansiktet hans ser ut akkurat slik man tenker seg at en gammel fisker skal se ut.


Og her kommer antagelig vis grunnen til at Lego har valgt å ikke gi kapteinen noe alternativt ansikt, det er nemlig han som blir til det skumle spøkelset i settet. Da er han ikke lenger Kaptein Jonas men Kaptein Archibald. Archibald har same type ansikt (men litt annet ansiktsuttrykk) som monsteret i kirkegårdsettet, men i tillegg har han noen tentakler (blekksprut-lignende armer) bak på ryggen og et selvlysende sverd.


De to hovedpersonene i serien, Parker og Jack, er selvfølgelig med i dette settet også (de er med i alle settene i serien), og de har de mme klærne som på kirkegården. Hun med lue og lys-lilla langt hår, han med caps og hette på genseren. Begge har også mobiltelefoner med spøkelser på. De har flott trykk foran og bak på overkroppen og foran på bena.


Her har vi dem side om side med alternative ansiktsuttrykk. Her er det Parker som ser litt sur ut på det alternative ansiktet, mens Jack ser skremt ut (i kirkegårsettet var det motsatt).


Her er et bilde med alt som er i settet. Fiskebåten er her delt i to deler, og festet på hver sin blit av bakke.


Det følger også med en kajakk, og selvfølgelig er spøkelseshunden Spencer med.


alligatoren er veldig flott, og den er en av grunnene til at jeg valgte å kjøpe to stykker av settet. Den kan åpne munnen og vri på halen, ellers er den ganske så stiv. Selve alligatoren er den samme som i de andre settene der Lego gir oss alligatorer, men dette er det foreløpig eneste settet der den kommer i akkurat denne fargen (Tan).


Den ser nesten mer skremmende ut i Tan enn den gjør i mørk grønn når man ser den fra denne vinkelen. Jeg gleder meg til å ha denne med i det sump-området jeg har tenkt å lage en gang i fremtiden for å vise frem blandt annet sump-politiet.


Selve fiskebåten kan deles i to biter, og terrenget som følger med i settet er laget slik at hver del kan stå for seg i terrenget. I midten har man et monster-ansikt, men dette han man bare vippe ned slik at det bare ser ut som en stein hvis man vil bruke settet i en sammenheng der det ikke passer seg med monstre. 


Her ser vi terrenget uten at fiskebåten står oppå. Man kan fint tenke seg at dette er en del av en elvebredd eller kanskje der havet møter land. Det kan også være en del av en sump. På det første bildet er monsterhodet synlig, mens på neste bilde er det lukket igjen og man ser at det da kun ser ut som en stor stein.


Så har vi elve reketråleren. Når man setter de to bitene sammen blir den en fullt ut fungerende tråler. Man kan velge å ikke sette på alle klistremerkene som gjør at den ser sliten ut, men jeg har valgt å sette dem på. Det er serlig klistremerkene på rutene, med sprekker, som er med på å gi tråleren det litt sitne utseendet, men jeg tenker at det ikke gjør noe. For ordens skyld plasserte jeg klistremerkene litt forkjellig på de to tålerne jeg har slik at de ikke ser helt identiske ut.


Bak på tråleren er det en kass emed dagens fangst. Det er to fisk, samt to store og en liten reke. I tegningene står det kun at man skal lage to reker, men det er med nok deler til å lage en liten ekstra, så da valgte jeg å gjøre det.


Styrhuset er ganske lite, og det er ikke plass til å stå under tak. Men det er gnske mye utstyr som er på plass i båten, og det er i alle fall under tak.


På hver side av styrhuset er det en livbøye (klistremerke) og et registreringsnummer på båten.


Foran båten er det også et lite skilt, og ser man nøye på det ser man at det danner to monster-øyne.


Når man ser logoen på taket av styrhuset, er det ingen tvil om at dette er en liten reketråler.


Som sokkelen under engelen på kirkegården har også dette settet en mulighet for å vise frem forskjellige frger. Her gjør man det på den "trommelen" som er bak på fiskebåten. Dette er nok egentlig en slags vinsj som brukes til å gå tegnene opp av vannet. Hvis man ikke vil ha "trommelen" fagerik, så er den mørke blå fargen veldig nøytral.


Dette er et flott sett som kan passe fint inn i en Legoby med havn, og eg har alerede plassert begge reketrålerne mine i Tullfors. Der har jeg byttet om litt på ansikter, slik at jeg ikke får to helt identiske personer på hver båt, men dette kan man se mer om i Tullfors-bloggen her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar