fredag 12. juli 2019

Popcornselger (30364)

Dette er et flott lite sett, og ble gitt ut nå i 2019. Settet inneholder en popcorntralle og en minifigur.
Som med alle disse settene som kommer i en pose så følger det med en liten byggetegning.


Popcornselgeren har en flott rutete skjorte med trykk både foran og bak, beige ben uten trykk, en vanlig rød cap, og et ansikt med et stort smil. 
I og med at han har cap så har han naturlig nok ikke noe alternativt ansikt.


Dette er en utrolig flott bit. selve popcorn begeret er en 1x1 bit med trykk, og så har man popcornet som er en bit som blandt annet også brukes som is som er festet oppå. Jeg skulle gjerne sett at det fulgte med noen ekstra begre som kunne stå på trallen, men det gjorde det desverre ikke så da får man nyte den ene brikken som følger med.


Her har vi trallen. Det er et ganske enkelt bygg, men det er fint og er basert på tilsvarende traller fra virkeligheten.


Foran på trallen er det to håndtak slik at selgeren kan dytte den med seg når han går fra sted til sted. Inne i glassburet ligger det 2 av de samme bitene som er festet oppå begeret, og dette gir inntrykk av at det er masse popcorn i trallen.


Som man kan se er et en technic-pin bak på trallen, og det er fordi at det er en mekanisme her. Når man vipper på den svarte platen hopper popcornet rundt inne i glassburet. 


Og slik ser det ut ovenfra når man ser ned i glassbeholderen.


Alt i alt er dette et flott lite sett, og jeg gleder meg til jeg får laget meg et tivoli en gang i fremtiden, Da skal denne popcornselgeren få jobbe der. Jeg har to av dette settet (eller kona og jeg har ett hver for å være helt korrekt), så det kan være at det blir mulig å kjøpe popcorn i parken utenfor kinoen også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar