torsdag 1. februar 2018

Enkeltfigurer / Minifigurer del 53 - Batman serie 2 del 2

Dette er den siste halvdelen av figurer fra Lego Batman serie 2. Vi starter med figur nr 11, Batfan-Batgirl. Dette er en flott figur med Batman hettegenser med Batman-trykk på brystet, og teksten Batman Fanclub. På høyre arm og venstre ben, står det #1 Batfan, og på motsatt arm og ben er det striper. Hetten er formet litt som en Batman hette, men laget slik at man tydelig ser at den er av stoff og har formet seg etter hodet.


Ansiktet har fått den klassiske masken som Batgirl her i flere figur-utgaver.


Figur nr 12 kalles på engelsk Killer Moth, som vel blir Morder-møllen eller Draps-møllen på norsk. Dette er den klart mest fargerike figuren i serien. Jeg aner ikke noe om hva slags skurk denne karen er, men han er i alle fall en figur som bringer noe ekstra til serien. 


Det stilig at stripene foran på buksene er forlenget rundt på sidene, og skulle man ønsket seg noe mer måtte det vært at stripene også ble forlenget til bak på bena.


Figur 13 og 14 er tvillingene Jayna og Zan. Jeg vet ikke hvilke superkrefter disse tvillingen har, men  de er flotte figurer. Jayna har en LP-plate og et platecover. Jeg har festet platen til basen da jeg ikke klarte å få henne til å holde den fordi den var rund.


Zan har en bøtte, og i bøtten er den en rund flat brikke som har et ansikt trykket på seg, slik at det er ut som det er et ansikt i vannbøtten. Jeg fikk dessverre ikke noe bra bilde av dette.


Figur 15 er bare kjent som Apachehøvdingen. For meg kan det se ut som han har en litt annen hudfarge enn de indianerne Lego har gitt ut f.eks i Lone Ranger serien, men jeg skal ikke si det for sikkert. Jeg skal ha disse figurene i Westernbyen i Tullfors, så jeg skal sammenligne når jeg setter dem ut i byen. Høvdingen har en stripe med bilder i hånden. I tullfors blir han nok nedgradert til "vanlig" indianer, eller han må få en hodepryd som er en høvding verdig. Tiden vil vise...


Neste figur ut er faren til Supermann, Jor-El. Jeg syntes det er litt rart at han er med når ikke Supermann er med i hverken Serie 1 eller 2. Jeg trodde egentlig at det var forskjellige rettighetshavere til Batman og Supermann, og ville vel da trodd at de som satt på rettighetene til Supermann og så satt på de samme rettighetene for familien hans. Men dette er en fin figur, selv om jeg kanskje ville ønsket med at han hadde normale ben og heller fikk en kjortel av samme type som Mester Wu i Ninjago-serien eller som Disco-Alfred. Han holder en krystall, og kanskje er det denne som Superamnn bruker nå han bygger hjemmet sitt i isødet.


Figur 17 er også fra Supermann-universet. Jeg husker ham best fra Supermann II der Christopher Reeve spilte Supermann og Terence Stamp spilte denne karen. General Zod er en superskurk, og har fått et alternativt ansikt som viser at han har litt utenomjordiske trekk. Han har fått en avis der han selv er hovedoppslaget.


Doktor Fosfor lever virkelig opp til navnet sitt. Han het egentlig Alex Sartorius og var forsker, men fikk ved et uhell glohet radioaktiv sand over hele seg, og siden det har han vært radioaktiv og hatt en brennende kropp. Jeg er ganske sikker på at denne figuren er selvlysende, men har ikke testet det ut. Det er en veldig stilig superskurk, og dukker han opp i Tullfors må sikkert både Batman og Supermann stille opp for å fange ham.


Den neste figuren er en heltinne, Black Canary. Jeg kjenner ikke så veldig mye til henne, men et google-søk fikk opp flere bilder som passet til denne figuren. Lego har nok kanskje gjort henne litt mer stue-ren for den yngre garde, for i bildene på Google har hun ikke på seg stort mer enn høye støvletter, nettingstrømper og en badedrakt-lignende drakt (ikke ulik Cat Claw som mange på min alder hadde et forhold til i oppveksten og som sikkert er basert på denne damen).
Black Canary dukket opp i DC-universet helt tilbake i 1947, så hun har vært med lenge. Her har hun gått "under cover" som sangerinne, og har derfor fått et mikrofonstativ. Bare på grunn av dette er det jo verd å ha flere utgaver av henne.
Hun kommer med et alternativt ansikt. Det ene uttrykket hennes er litt vurderende, mens det andre antagelig skal vise henne syngende av full hals (selv om det også kan se ut som at hun bare skriker ut i sinne eller oppgitthet).


Siste figur ut i serien er figur nr 20 - jeg vet ikke hva han kalles på norsk men på engelsk kalles han Black Vulcan (Den Svarte Vulkanen). Han har visst nok ikke vært så lenge i DC universet, men dukket opp fordi DC og skaperen av en annen figur, Black Lightning ble uenige om bruken av figuren. Black Vulcan er en superhelt som minner meg litt om The Flash, men med svart drakt.
Dette er en flott figur med veldig klare og flotte farger, og jeg er helt sikker på at  han kommer til å dukke opp i Tullfors. Han kan visst nok skyte elektrisitet fra hendene, og kan punktsveise mikro-elektronikk uten verktøy, noe som kan komme godt med. Han skal visst nok også kunne fly ved å kontrollere energien rundt seg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar