søndag 29. desember 2013

Enkeltfigurer / Minifigurer del 27

Jeg har ikke helt gitt opp å finne Mr. Gold enda, selv om jakten er trappet noe ned, i alle fall i de seriene som har vært ute en stund. Her er et knippe figurer fra serie 10, som har kommet i hus...

De triste klovnene har jeg fått før også, men det er en av de som ikke kommer alt for ofte.


For en gsngs skyld fikk jeg bare 1 motorsykkel mekaniker, dette er jo en figur som dukker opp meget hyppig i posene i serie 10.


Biedamen dukket også opp denne gangen, en figur som ikke dukker opp alt for ofte.


En annen figur som ikke dukker opp så alt for ofte er Medusa


Baseball-spilleren  dukker opp både titt og ofte, og han har jeg vel så mange av nå at jeg snart har et lag både med spillere på banen og reservebenk.


Tomahawk krigeren som LEGO kaller ham, er også en figur som dukker opp hyppig. Her er det fire indianere som er ute og marsjerer.


Paintball-spilleren er heller ikke en figur som ofte dukker opp, men her har vi tre stykker på en gang. Han uten visir på hjelmen har hatt et heller ublidt møte med en Shetland Sheepdog en dag jeg ikke var hjemme, men heldig vis var det bare visiret på hjelmen som ble ødelagt.


Malerne dukker ofte opp, så også denne gang. Fremdeles er det lyseblått det går i...


Et annet hyppig gjensyn er fallskjermhopperen, 4 stk. denne gang. Tror Lego City flyplassen må få et fly som kan frakte fallskjermhoppere, samt at de må få sitt eget klubbhus ved flyplassen.


Ikke en alt for vanlig figur, jenta med mobiltelefon og liten hund (eller trendsetteren som LEGO kaller henne). Men begynner jo å få et lite antall av henne etterhvert også...


Så har vi krigerkvinnen, relativt mer hyppig enn trendsetteren, og jeg har vel nok av henne til å lage en hel stamme av krigerkvinner. Vet ikke helt hvor disse kan passe inn i LEGO City, men et bruksområde skal jeg vel finne...


Den Romerske Centurionen har jo også dukket opp en del ganger, og jeg har vel nok av denne figuren til å lage en romersk hær. Men de blir aldri enige om de skal ha busten oppå hjelmen den ene eller den andre veien...


Siste figurene ut i denne omgang, er tre soldater fra den Amerikanske Revolusjon, eller frigjøringskrigen fra Britene. Dette er en figur jeg liker veldig godt, men jeg har vel snart nok til å lage en egen hær av disse også...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar