søndag 14. juli 2013

Kystvakt pickup og rib (60013)

Så har vi det siste kystvaktsettet for denne gang...

I beste Baywatch-stil har Kystvakten en stilig Pickup. Denne kan enten brukes alene, eller man kan hekte på båthengeren som har en rib oppå. Her har man muligheten til å komme til folk som trenger hjelp på litt utilgjengelige steder og få ut en redningsbåt raskt. Settet var greit å bygge, og Lego har igjen overrasket med detaljer som nye dykkrflasker (ikke de tankene som 80-talls rom-legoen hadde på ryggen som jeg husker jeg brukte som dykkerflasker da jeg bygde legobåter i oppveksten).

Settet består av en pickup, en båthenger, en rib, dykkerutstyr, og 2 figurer.

Her har vi det obilgatoriske sett-forfra-bildet. Dobbelt så stilig med to Kystvaktbiler...


På planet på pickupen har vi denne pakken med dykkerutstyr: Oksygentank, hjelm og svømmeføtter.


Her ser vi hele settet fra siden. Riben sitter fint på hengeren, da den kan klemmes fast. Samtidig er den lett å ta av når den skal ut i vannet.


Nærbilde av Rib sett ovenfra. Svømmeføtter og dykkertank kan legges foran i båten mens føreren reiser ut dit han skal dykke. Legg merke til at båten også har skikkelige søkelys.


Avslutter med et oversiktsbilde fra en annen vinkel. Fine sett dette...


Det kan kanskje dukke opp mer kystvakt-ting i fremtiden, for i følge Ebay finnes det også et overvåkningsfly i den nye serien men det har jeg ikke sett i Norge enda. Jeg vet også at Lego tidligere lagde en Kystvaktbase, men denne ser ut til å være ute av salg. Men den finnes nok der ute...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar