mandag 21. februar 2022

Dyre-redningstjenestens Luftputebåt (30570)

Dette er et lite sett, men det har et stort navn (eller i alle fall langt). Dyre-redningstjenestens Luftputebåt tror jeg er et av de lengre navnene jeg har sett på lenge. 

Settet er det minste i den nye serien med sett fra det som vel må sies å være savannene i Afrika, og det kom ut første gang i Juni 2021. I denne serien har vi blant annet fått nye løver, elefanter og den lille rakkeren av en apekatt som er med i dette settet. Jeg har de fleste settene i serien, og skal selvfølgelig få bygget dem og resentert dem her med tider og stunder.

Settet inneholder en luftputebåt som er bygget fra bunn av, en figur og en apekatt. Det er en liten byggeinstruksjon med i posen.

Her ser vi mannen fra Dyre-redningstjenesten og apekatten. Redningsmannen har naturlig nok ikke noe alternativt ansikt da han har en cap på hodet. Men det ansiktsuttrykket han har er fint, så det går bra. Han har en slags safari-drakt på seg, og en vest utenpå. På ryggen står det tydelig "Rescue" og logoen er et stort poteavtrykk.
Apekatten er veldig fin og har fått finere trykk enn den forrige generasjonen som var ensfarget mørk brun, men dessverre har ikke den nye apekatten fått noen bevegelige armer eller hender.   


Her ser vi luftputebåten forfra. Den er ganske fin til å være et lite sett laget med enkle klosser. Det som er veldig fint med settet er at logoen foran er trykket på og ikke et klistremerke. 


Her har vi luftputebåten sett fra siden. Den er fin, men jeg kunne ønsket meg at det svarte skjørtet gikk helt rundt eller i alle fall litt lenger bak. Men samtidig skjønner jeg hvorfor det er avsluttet der det er, da man antagelig måtte ha hevet propellen noe for å få dette til.


Her ser vi den store propellen som driver båten fremover. Når man ser båten fra denne vinkelen så virker det ikke så rart at skjørtet ikke går rundt som når man ser den fra siden.

Settet er raskt å bygge og det har masse sjarm. Det er kanskje ikke så lett å leke så lenge kun med dette settet (men jeg kan ta feil), men det er veldig flott å bruke sammen med de andre settene i serien. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar