tirsdag 22. februar 2022

Blomsterbukett (10280)

Jeg glemte desverre å ta bilde av eksen til dette settet, men sånt skjer desverre innimellom. Dette er et sett som Lego markedsfører mot "voksne" som et 18+ sett.
En av grunnen til dette er at det ikke er noe å leke med. Dette er ment for utstilling, og det bærer det litt preg av. Alle blomstene er bygget på lange stilker, og noen av dem fester ikke alt fror bra til stilken så det tåler ikke kjempemye. Men dette er jo et sett man gjerne vil bygge og så stille ut.


Settet kommer ikke med en vase, så det må man kjøpe seg eller bygge selv. Jeg har valgt å kjøpe en glassvase slik at det er litt tyngde på den så den ikke velter når blomstene lener seg over kanten.

Jeg har sett noen som har kjøpt gjennomsiktige 1x1 tiles som de har hatt i vasen som vann. Jeg hadde også tenkt til å gjør dette, men etter å ha bygget "Bird of Paradise" (10289) og sett hvor lite 300 av disse fyller opp slo jeg det fra meg da jeg antagelig ville trenge rundt 1000 for å få det til å se ut som det var normal mengde vann i vasen.


De gammel-rosa blomstene i forgrunnen her er er en rose. Det er 3 roser i buketten.



Den oransje planten her er en valmue fra California, og den er det kun en av i denne buketten. I bakgrunnen ser man en lilla Asters.


Denne panten heter på Engelsk en Snapdragon, jeg er ikke sikker på hva den heter på Norsk.


De lilla blomstene i bakgrunnen her er Lavender, og her ser man også litt grønn pynt i form av noen "busker" og store blader. 


De hvite og gule blomstene i midten her er Prestekrager. Det er to stilker med prestekrager, og hver stilk har 3 blomster på seg.


Dette var forsåvidt et moromt sett å bygge, og det er vel det Lego-settet jeg har som tar seg best ut på utstilling. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar