onsdag 1. april 2020

Mandalorian Battle Pack (75267)

Mandalorian battle pack er et lite sett med fire figurer, ett kjøretøy og en "base" fra Lego Star Wars.
For de som syntes disse figurene ligner på Boba Fett så har de helt rett i det. I en av filmene sies det jo at han er den siste Mandalorianeren. Så her får han noen kolleger fra litt eldre tider. Jeg regner med at settet kanskje er gitt ut i forbindelse med den nye TV-serien som handler om disse soldatene. Eller kanskje det har noe med tegneserien som jeg ikke har sett å gjøre...


Jeg hadde tilfeldig vis en mikrofon på stativ i nærheten da jeg tok bildene av dette settet, så jeg måtte bare lage et "Stand-up" bilde. Bare for å være helt klar på det, så følger ikke mikrofon og mikrofonstativ med i sette settet.


Det som derimot følger med og som jeg brukte en stund på å finne ut hva er for noe er disse fire sakene her. De lå i en liten papp sammen med antennene. Det viser seg at dette er visir som kan settes på hjelmene slik at de nærmest får en skygge. Jeg fant ingen bilder på esken der noen av figurene hadde på dette, men det kan jo være kjekt å ha...


Igjen har jeg feilet litt med bilder, så jeg har ikke bilder av disse figurene bakfra før jeg tok på kappene, men her er de i alle fall forfra. De har flott trykk både foran og bak på overkroppen. Det er litt forskjellige farger, men designet er likt for alle fire. Tre av dem har også trykk på bena, men her der det individuelt for hver figur. Jeg har valgt å ikke ta av dem hjelmen, da de ikke har noe ansiktsuttrykk å vise frem men kun har et ensfarget svart hode. Det er kanskje det eneste jeg er litt skuffet over, ellers er dette veldig flotte figurer.
I følge esken så skulle ikke alle fire ha antenner, men jeg syntes de godt kunne få det når jeg tross alt hadde nok...


Husket å løfte på kappen i alle fall, så her er et lite snikbilde av hvordan nederste delen av ryggen ser ut.


"Basen" er en liten fjekllknaus som er en skytestilling. Alle figurene har en "stud-shooter" som håndvåpen, og den kan plasseres i et feste på bakken.


Kjøretøyet i settet er en slags flygende motorsykkel. Den er ganske stilig, og også denne har stud-shooters, en på hver side.


På den enesiden har den en lys skrå kloss, og på den andre siden en mørk. Det skal nok være sånn, men jeg har ingen anelse om hvorfor. Selv skulle jeg gjerne sett at de var like på begge sider.


Slik ser den ut bakfra og man kan se at det er en jetmotor som sørger for fremdrift.


Alt i alt er dette et flott sett, og det passer flott til noen som ønsker å utvide samlingen av Star Wars figurer. Selv syntes jeg bare figurene var stilige og kjøpte dem uten noen spesiell grunn. Kan godt være at disse dukker opp i romhavnen i Tullfors før eller siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar