tirsdag 7. mars 2017

Lego utendørs fotoshoot...

Da det var ganske fint vær i helgen, bestemte jeg meg for å ta med noen figurer ut og ta noen bilder.
Jeg ønsker jo på sikt å ta masse bilder med Legofigurer både i Legobyen som jeg skal sette opp og andre steder der man normalt ikke ser Legofigurer.

Ettersom det var snø ute bestemte jeg meg for å finne frem figurer med vintertema.

Før jeg begynte hadde jeg tenkt at jeg kunne bruke flere av skateboard figurene og bare gi dem ski eller snowboard i stedet, men det viste seg at det så veldig rart ut når det kom til stykket. Jeg baserte meg derfor på 2 vinterkledde figurer som jeg hadde flere av. Det er en mannlig snowboarder (samlefigur fra serie 5) og en kvinnelig skigåer (samlefigur fra serie 8). 
I tillegg hadde jeg en detektiv (samlefigur fra serie 5) svært lett tilgjengelig, så jeg tok med ham ut også.

Desverre forsvant solen mens jeg gjorde klar figurene og prøvde å variere dem litt,...

Først ut er snowboarderne, i det de skal sette utfor bakken. Jeg har ikke tenkt ut noe tittel på bildet, men ser at jeg nok burde ha laget noen spor som viste at de kom seg opp bakken eller at de gjorde seg klare til å sette utfor. Men bildet ble likevel fint syntes jeg selv. Han er mannlig snowboarder rett ut av posen, hun er kvinnelig skigåer med brettet til snowboarderen og håret til en kvinnelig skateboarder (fra serie 6)


Så har vi skijentene, hun som går først er samlefiguren fra serie 8 tatt rett ut av posen. Hun som går bak har kroppen til den mannlige snowborderen som gav bort brettet sitt i bildet over, og hodet og håret til en cheerleader som også er fra serie 8. Tok mange bilder av disse, men kom på at de burde ha spor. Etter at jeg hadde laget det ble det disse to bildene som ble resultatet. Måtte trykke hun fremste litt ned i snøen så hun ikke skulle sette utfor bakken før jeg var klar til å ta bilder, men jeg ble ganske fornøyd likevel. Siden bildene er tatt i Sverige kan man se på dem som en referanse til den svenske filmen Selskapsreisen 2 - Snowroller, og si at jentene reklamerer for Svenska Folkskidan...


Så har vi detektiven. Han viste seg å være litt vanskelig å balansere når underlaget ikke var helt rett, så desverre lener han seg litt ekstra godt inn mot det han undersøker her. Jeg forsøkte å gjøre ham svaiere i ryggen, men da vippet han bakover i stedet. Jeg har lyst til å ta mange flere bilder med ham fremover, så jeg må øve på å posere ham. Jeg tenkte det kunne være morsomt å få ham til å studere kokosnøtten jeg akkurat hadde hengt opp til fuglene.

Tittelen her kan være "Merkerlig..."


Vi har en liten stubbe med noen store sopper på på tomten vår, og jeg har funnet ut at jeg har lyst til å ta en del forkjellige bilder her. Har planlagt at turgåeren fra samleserie 16 bl.a. skal opptre en del ganger her. I tillegg finner jeg nok sikkert andre som kan ha glede av å posere her etterhvert. Først ut er altså detektiven. Etter at jeg hadde tatt bildene så jeg at jeg hadde fått litt snø på figuren etter at han hadde falt ned fra kokosnøtten, men det syntes jeg passet fint inn i bildene. En tittel her kan være "ser ut som våren kommer..."


Alle bildene er tatt med min iPhone 6. Jeg har et litt eldre Nikon digitalkamera som jeg også kan tenke meg å bruke etterhvert for å kunne variere litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar