onsdag 29. mars 2017

Liten politibil (30352)

Denne uken dukket det opp et lite Legosett med Donaldbladet igjen. Så vidt jeg vet har settet tidligere blitt brukt som give-away i forbindelse med enkelte lekebutikkers arrangementer sammen med Brikkelauget, men de har ikke jeg deltatt på. Men da det dukket opp sammen med Donald slo jeg til.
Dette er et lite, enkelt sett, og inneholder en liten politibil, en figur og litt smått tilbehør.


Politimannen har den vanlige uniformen som politifolk i Lego City etterhvert har fått. Hodeplaggene varierer litt fra figur til figur. Denne gang er det en mørk blå caps som er valgt. Utseendet med capsen gjør at jeg tenker meg at dette nok blir en politimann som jobber i trafikketaten med bl.a. å bøtelegge feilparkerte biler og betjene kontrollposter.


Politibilen er  enkelt designet, og det har muligens vært et mål fra designerne å bruke så få brikker som mulig, da det ikke er noen frontrute, Den flate 1 x 2 brikken som vanlig vis er under støtfangeren er spart bort. Dette har ikke noe å si for utseendet, men det er noe du legger merke til hvis du har bygget mange Lego biler tidligere. Jeg prøvde å få tatt bildet rett forfra, men bilen skled på laptoplokket mitt, så bildet måtte bli delvis ovenfra denne gang...


Her ser vi bilen fra siden, og fra denne vinkelen kan den minne litt om en bil som brukes på flyplasser eller golfbaner. Det er nok i alle fall ikke en bil som brukes til å jage skurker i høy hastighet...


Bilen er designet slik at politimannen får med seg nødvendig utstyr. Det er fester bak på bilen til et par håndjern og et stoppskilt med blålys på. Et ekstra sett med håndjern fulgte med i posen.
Bak bøylen som blålyset er montert på har Lego fått plass til to trafikk-kjegler med blålys på, disse kan selvfølgelig tas ut og settes langs veien der det er behov for å sperre av litt.


Kort oppsummert var dette et enkelt lite sett som var lett og raskt å bygge. Tegningene i polybags-settene er som regel veldig små, men her var det likevel veldig oversiktlig. Settet passer fint inn i Lego City temaet, og jeg kommer til å innlemme det som en del av politistyrken i Tullfors by når den blir satt opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar