mandag 24. juli 2023

Enkeltfigurer / Minifigurer del 74 - CMF Disney 100 del 2 (Av 3)

Gikk du glipp av de første seks figurene i serien, kan du lese om dem ved å klikke HER.

Først ut her er da figur numemr 7 i serien, og det er Queen of Hearts, kjent som en ond Dronning (Disney har ganske mange av dem i grunn) fra filmen Alice i Eventyrland (Alice in Wonderland).

Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner denne filmen alt for godt, men jeg har jo sett denne dronningen flere ganger. Hun har fått den samme oppover-vendte kragen som Timmy Gresshoppe, og den var like vanskelig å få på henne som på ham. Hun har en kropp som er todelt rød og svart, og et stort støpt skjørt som er rødt og svart foran og bare rødt bak, Foran kan man også se noen av underkjørtene hennes. 

Dette er en flott figur, og som tilbehør har hun fått et hjerte på en pinne som et scepter.


Hun har også ått et alternativt ansiktsuttrykk der det ser ut som hun roper eller kjefter på noen.


Neste ut hadde jeg ikke kjent igjen hvis jeg ikke hadde slått henne opp. Dette skal visst nok være Tornerose. Dette er nok en flott prinsesse i kjole, rosa denne gang med fine detaljer både  front og bak. Hun har fått en ugle som tilbehør, det er mulig jeg må se filmen en gang til forjeg husker i grunnen ikke noen ugle, men den var nok helt sikkert med. Hun har fått en flott tiara eller en krone på hodet i gull.


Hun har fått et alternativt ansiktsuttrykk. Normalt sett er jeg ikke sikker på hva dette skal forestille, da det er omtrent likt på en del forskjellige dame-ansikt. Men her er jeg ikke i tvil om at hun soer. Hun sov jo i 100 år, så det ville vært rart om vi ikke fikk et sovende ansiktsutttrykk på denne figuren.


Hun har flott langt, lyst hår og fordi det dekker mye av den flotte dekoren tok jeg også et bilde bakfra der jeg tok vekk håret. Jeg blir alltid litt sjokkert av å se ansikt i nakken på Legofigurer, men her dekker jo håret det andre ansikstuttrykket helt så det går jo fint til vanlig. 


Neste figur tenkte jeg ikke tenke lenge på for å identifisere. Dette er Mulan fra filmen med samme navn. Hun har flott en flott drakt i blåtoner, med dyprøde detaljer og et belte rundt livet. Bena hennes er støpt slik at hun har svarte bokser og sko og hvite strømper, og det er ingen tvil om at Lego her ha  brukt hvite ben som utgangspunkt, for hvitfargen er helt perfekt.
Som tilbehør har hun fått et sverd, hun er jo en kriger, og et glass med et insekt som er hennes følgesvenn.


Hun har også fått et alternativt ansiktuttrykk, og jeg klarer ikke helt å tyde hva det skal være, kanskje er hun konsentrert.


Slik ser hun ut bakfra, og Lego har gitt henne et veldig flott langt, svart hår. OG når man tar det vekk ser man fine detaljer på baksiden av overkroppen.


Så var jeg tilbake i de ukjente figurene for nummer 10 og 11. De kommer begge fra en forholdsvis ny film fra 2017 som heter Coco. Figur nr 10 er skurken i filmen, selv om han ikke ser så veldig ut som en skurk syntes jeg. Han heter Ernesto De La Cruz, og er en en Meksikansk musiker, kledd i hvitt Mariatchi-antrekk. Jeg tok med en ekstra av denne figuren, da jeg vet jeg vil ha ham i Customsville, men da bytter jeg nok kanskje ut ansiktet til et med mer normal ansiktsfarge. 
I filmen er Ernsto i riket mellom de levende og de døde, og han er en veldig berømt musiker.
Figuren har veldig flott trykk både foran, bak og på siden, alt er gjort i svart og grå-toner og er i mine øyne den flotteste figuren i hele serien. Somberoen hans har også flott trykk rundt hele bremmen, og det svarte håret hans er festet til somreroen.


Han har også et alternativt ansiktsuttrykk der det ser ut som han står og synger.


Fra samme film kommer også Miguel Rivera, han er overbevist om at Ernesto er bestefaren hans og på "De dødes dag" reiser han til riket mellom livet og døden for å finne ham. 
Her har Lego overgått seg selv med å gi oss to versjoner av figuren. Ett med dødsmaske slik det er vanlig å male seg i ansiktet på De dødes dag, og ett helt vanlig ansikt. Men ikke nok med det, hvert ansikt har også fått et alternativt ansiktsuttrykk...
Han har på seg en ensfarget blå bukse og en rød hettegenser med flotte detaljer særlig foran der han enten kan ha hetten oppe, eller nede slik at han kan vise frem det svarte håret sitt. Dette kan selvfølgelig brukes om hverandre. Han har fått en fin klassisk gitar som tilbehør.  




Men Miguel har ikke bare en gitar, han har også en hund. Dette er den "merkeligste" hunden jeg har sett Lego har laget, og jeg må nok se filmen for å finne ut hvorfor den ser slik ut. Men sikkert er det i alle fall at den er kjempekul, og bare på grunn av den måtte jeg ha to av denne figuren.


Siste figur ut i denne omgang er selveste Indianer-prinsessen og etterhvert eventyreren Pocahontas, i Lego gjort kjent i filmen med samme navn. Pocahontas er en Innfødt Amerikansk kvinne, og hun har blitt portrettert i mer eller mindre fantasifulle roller både i filmer og bøker. Virkeligheten var nok litt annerledes enn det Disney har gjort det til i tegnefilmen, men det er jo Disney det dreier seg om her. 
Figuren har fått en flott semsket kjole av skinn med mange fine detaljer særlig på overkroppen. Da kjolen ikke går helt ned til bakken har hun også fått flere farger på bena. Som tilbehør har hun fått et kompass, og løv. På bildet som følger med figurene hvirvler løvet rundt henne, men det er jo ikke mulig å presentere uten å bygge noe med deler som ikke følger med, så jeg har bare stablet det på bakken ved siden av henne. Hun har fått langt flott, sort hår som flagrer i vinden.


Hun har selvfølgelig fått et alternativt ansiktsuttrykk, og begge er veldig flotte. Her ser vi henne først uten hår for å vise frem det flotte trykket på ryggen og så forfra med det samme alternative ansiktsuttrykket.

Pocahontas er en veldig flott figur, og hun vil bli å finne i indianerlandsbyen i Customsville, kanskje er hun tolk for Den Ensomme Rytter eller kanskje hun er kjæresten hans...

Da er det seks figurer igjen å presentere i denne serien, og det gjør jeg i del 3 som du kan finne her.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar