mandag 20. juni 2022

Dyreredningstjenestens ATV (60300)

Dette er det minste vanlige settet fra det Lego har valgt å kalle Dyreredningstjenesten. Jeg sier minste vanlige, fordi jeg tror det også finnes en blister/pose.

Settet inneholder en ATV, et lite tre, en drone, en skorpion, to apekatter og en figur. Det er en byggetegning i settet.


Vi starter med å se på figuren. Denne figuren er standarden for settet, den haren flott åpen jakke med fin logo på ryggen, og de ensfargede buksene har fått påtrykket lommer foran. 
Han har ikke et alternativt ansiktsuttrykk, men det han har er fint, og han har en hjelm. Det følger ikke med hår.


Her har vi alt sammen på ett bilde. 


Her er skorpionen, den er samme støp som tidligere, men jeg tror mørk blå er en ny farge, tidligere kom den som regel i svart. Apekattene er nye for disse settene. Utseendemessig er de en forbedring fra tidligere, med tofarget trykk, men mange vil nok savne de bevegelige armene de gamle apekattene hadde for de nye er monopose så de kan ikke bevege noen kroppsdeler og alle er helt identiske.


Her har vi det lille treet. Det er veldig enkelt, men fungerer fint for dette settet. Lego har vært så elskverdige å gi oss litt ape-avføring også.


Vi kan jo ikke la være å ha et bilde av kjøretøyet sett forfra. Propellene bak tilhører selvfølgelig dronen som kan setts bak på ATVen når man vil bevege seg over litt avstand.


Et bilde fra siden må også med. Den er lik fra begge sider, så jeg tok bare bilde fra denne ene siden. Men jeg tok bilde med og uten dronen festet.


Lenge tenkte jeg at det var et merkelig skilt å ha på ATVen, men så slo det meg at det bare er en litt uheldig plassering, for det vi ser bak er selvfølgelig fjernkontrollen til dronen. Jeg ville nok heller likt at Lego plasserte denne oppå ATVen, men den er i det minste med og det er bedre enn at den ikke er med.


Her er dronen. Vinkelen på propellene kan justeres.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar