torsdag 20. oktober 2016

Ferge (60119)

Dette settet består av 2 minifigurer, 1 bil og 1 ferge, og er en del av City-serien (se etter kaffekoppen) til Lego. Først et bilde av esken...


Denne gang husket jeg å ta bilde av minifigurene, og her står de foran på fergen. Damen til venstre kjører sportsbilen som kan skimtes i bakgrunnen, og hun holder i en mobiltelefon. Mannen til høyre gjør alle jobber på fergen, og han holder den karakteristiske kaffekoppen som Lego elsker å ta med i City-serien.



Her er et bilde av fergen sett fra siden. På bildet mangler de gule flate bitene på rampen til venstre, men den er nå helt identisk med den til høyre. Hadde tatt dem av for å prøve noe og glemt å sette dem på igjen før bildet ble tatt.



Så et nærbilde av styrhuset på fergen. Et lite tankekors her er at Lego har laget det helt likt alle veier, så man må passe litt på hvilken vei man setter det på slik at lanternen på toppen kommer riktig vei. En fin detalj her er søkelyset som er montert i underkant av styrhuset, slik at det lyser opp fergedekket.


Så har vi kommet til bilen. Når man ser den forfra så ser den veldig sporty ut. Dette er faktisk første bilen jeg har sett med akkurat denne fronten. Ser på bildet at det ser litt skjevt ut, men det er sikkert fordi jeg ikke satt den ene biten godt nok på plass etterr at jeg hadde kikket på hvordan det var bygget.


Her er sportsbilen sett fra siden. Man kan tenke seg at det er et nedfellbart tak som ligger under bagasjelokket bak nå.


Dette settet ble bygget av niesen min, og hun så ut til å hygge seg med byggingen. Jeg ble overrasket over at fergen var såpass stor som den var (selv om målene sto på forsiden av esken), og jeg ser frem til å finne et sted hvor det trengs et fergeleie i Legobyen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar