onsdag 19. oktober 2016

Enkeltfigurer / Minifigurer del 32

Ble litt dårlige bilder. Jeg må lære meg å ikke ta bilder i motlys... Men etterhvert som Legorommet og byen blir en realitet, så håper jeg å få tatt nye bilder av det meste og presentere det i bolker.

I denne posten har jeg noen få figurer fra Disney-serien, og de resterende figurene er fra serie 16.
Vi starter med Disney-figurene først...

Først ut er Peter Pan, gutten som ikke ville bli voksen. Peter har flotte farger og ser virkelig ut som han fra tegnefilmen. Lego har her valgt å lage den litt rosa hudfargen.


Neste figur er Mr Incredible med en flott plakat. Det kan godt være at det vil dukke opp en superhelt eller to i en Legoby, og da er denne karen meget aktuell.


Sist ut av Disney-figurene for denne gang er Dolly Duck. Her har Lego laget en fiffig sak som man hekter mellom kroppen og bena på samme måte som når figuren har skjørt eller lignende, for å lage andestjerten. På hodet har hun fått en stor sløyfe. Dolly er en fin og veldig uttrykksfull Legofigur, men passer nok bedre i en settekasse enn i Legobyen.


Så kommer vi til figurene fra Serie 16. Denne gangen var jeg heldig og fikk mange av de figurene jeg har ønsket meg i serien.

Først ut er Pingvinmannen. Han har skøyter på bena, så han klarer ikke å stå stille på baseplaten. Jeg lagde like godt en med og en uten skøytene. Vet ikke helt hvor, men jeg er sikker på at pingvinmannen vil dukke opp i en eller annen anledning i Legobyen.


Neste sett som jeg også fikk to av er mannen som har vunnet premie på hundeutstilling og den hvite terriern hans. Hunden er veldig fin, og er et fint avbrekk til de mer schäfer-aktige hundene Lego vanligvis lager. En ulempe er at hunden ikke klarer å stå fast på platen, men den står uansett relativt støtt med sine fire ben.


Neste mann ut er en jeg gjerne kunne tenkt meg flere av, og det er den meksikanske musikanten. Antrekket er perfekt for et mariarchi-band, og denne musikanten kan dukke opp både her og der...


Figuren som kommer nå er kanskje den som det har vært mest snakk om før den kom ut, og litt diskusjon om hva figuren egentlig er. Noen mener det er en tenåringsmor, mens andre mener det er en barnevakt. Med tanke på Lego sitt verdigrunnlag, er nok det siste det mest sannsynlige. Dette er en flott figur, og meg bekjent første gang babyen dukker opp utenfor det ene settet der den ble presentert. Dette er kanskje den flotteste figuren i hele serien.


Måtte ta med et bilde ovenfra også, slik at man skulle se den fine babyfiguren.


Bueskytteren burde hatt et mye bedre bilde, for dette er også en meget forseggjort figur, men han vil helt sikkert dukke opp på et middelalderstevne eller lignende i Legobyen i fremtiden, så jeg skal få tatt bedre bilder av ham ved en senere anledning.


Neste på listen er også en figur det har vært snakket om på forhånd før serien ble sluppet. Dette er en vandrer med kart, kompass og oppakning. Denne figuren er meget detaljert, og har fått to ansikter. Først har vi det litt undrende uttrykket...


Så et uttrykk av frykt eller glede, kanskje ser han en bjørn eller kanskje har han kommet frem til målet...


Oppakningen har også fått flere farger. Soveposen eller liggeunderlaget som han har spent fast på tvers av sekken har fått en annen farge enn selve sekken, noe som er med på å gjøre dette mer detaljert selv om det er laget i en del.


Nest siste figur ut denne gang er også en jeg godt kunne hatt flere av, i alle fall sidekicken hennes. Dette er en naturfotograf og en pingvin. De kommer garantert til å dukke opp i forbindelse med polarekspedisjonen, men kan jo også passe inn en vinterdag i en dyrepark...


Siste figur ut denne gang er Bananmannen. Han sto også høyt på ønskelisten, og vil passe flott inn sammen med pølsemannen og de andre som er kledd opp som spiselige ting. Kanskje reklamerer han for en fruktbutikk?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar