søndag 24. november 2013

Enkeltfigurer / Minifigurer del 25

Da jeg var i Legoland i sommer kjøpte jeg noen figurer på selvplukk. Man kunne sette dem sammen helt som man ville, men det eneste kravet var at man ikke tok mer enn en ting av hver. Ett par ben, en kropp, ett hode, ett hår/hodeplagg og en ting å ha i hendene. Dette ble resultatet...

En litt variert gjeng, men de trives likevel i hverandres selskap...


Egentlig burde denne musketeren hatt et sverd, men det var ikke noen valgmulighet. Så i mangel av noe bedre gav jeg ham en kikkert.


Han her fant jeg ikke noe passende til, så han fikk ikke noe i hendene. Dette er vel en blanding av kjempen som jobber med dyr på skolen til Harry Potter, en kokk og en sjørøver. Men han er en hyggelig fyr som sikkert kommer til å dukke opp i Lego City i en eller annen funksjon.


Ninjaer er ikke lette å få øye på, så jeg måtte bruke blitz for å fange ham opp skikkelig. Her hadde heller ikke selvplukken noe passende å ha i hendene, så han fikk ikke noe han heller.


Samme ninja i det han er i ferd med å smyge inn i skyggene, for plutselig å dukke opp i Lego City.


Dette lystige trekløveret er sjørøver-inspirert. Jeg tenkte meg de to herrene som sjøkapteiner, og derfor har de fått hver sin sekstant, slik at de kan navigere. Damen i midten er nok en kroeier eller lignende så hun fikk et krus. Kan godt være at disse dukker opp i Lego City, selv om de kanskje egentlig hører hjemme i sjørøvernes univers.


Disse to er nok mere byfolk. Den tredje personen i denne gjengen er satt i en settekasse på kjøkkenet, så jeg skal prøve å huske å ta bilde av henne senere. Det er en kokk med en pai i hånden.
Her har vi en lege med samband, så han kan snakke med legehelikopteret eller ambulansen om når paisentene kan foventes å komme, og en kar som nok tilhører "underverdenen". Ser litt ut som en mafioso, eller kanskje er han en litt hardbarket privatdetektiv. Jeg er sannelig ikke sikker...


Syntes ansiktet hans ble så vanskelig å se på det forrige bildet, at jeg tok et til der han rettet seg litt mer opp i ryggen. Ser ut som en ganske barsk kar.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar