søndag 24. november 2013

Brannbil (4208)

Jeg har kommet i den alderen at jeg ikke husker alt jeg har kjøpt gjennom tidene. Derfor måtte jeg bare slå til da denne brannbilen dukket opp. Den virket litt kjent, og et søk gjennom denne bloggen har siden vist at det var en god grunn til det...

Settet var greit å bygge, og tar seg jo ganske pent ut. Det inneholder en figur, som enten kan kjøre brannbilen, sitte inne i rommet bak og betjene vannkanonen på taket, eller ta på seg røykdykkerutstyret han har med i bilen og jobbe i brannområdet. Det følger også med et brennende tre, så brannmannen har noe å slukke.

Vi starter med det obligatoriske frontbildet.


Settet sett fra siden, de store hjulene viser tydelig at bilen kan kjøre i terrenget, og føreren er også ikledd skogbrannvesenets uniform.


Her er et nærbilde av kontrollrommet der brannmannen kan sitte og styre vannkanonen på taket.


Bilde fra siden igjen, med luken åpen.


Ble kanskje ikke det aller beste bildet, men tenkte jeg måtte vise utstyret som ligger i bakre luke også. Oksygentanker, pustemaske og øks.


Til slutt bilde av brannbil og brennende tre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar