tirsdag 14. august 2018

Boba Fett (75333)

Lego har en serie med figurer fra Star Wars universet, og alle figurene er bygget på samme prinsipp med et slags skjelett av biter jeg vil anta opprinnelig ble brukt til Bionicle eller en av de seriene, og så setter man plater utenpå for å gi den ønskede formen og fargene på figuren. Dette er absolutt ikke en favoritt hos meg, og da jeg bygget Darth Vader fra samme serie i desember 2015 (klikk her for anmeldelsen), så sa jeg at han nok kom til å bli ganske så alene hvis ikke Boba Fett kom ut. Det har han nå gjort...


Som med Darth Vader er det liksom noe som er litt galt med figuren. Bena blir for skranglete og tynne, men denne gangen visste jeg jo hva jeg gikk til. Her har vi et bilde av Boba Fett i helfigur. Lego har gjort en god jobb med å lage detaljer og finne de riktige fargene, så objektivt sett er han en veldig flott figur.


Skulderbeskytterne hans skulle nok kanskje vært litt mer rektangulære og litt mindre, men for å dekke det som må dekkes på figuren må de ha denne størrelsen. Jeg liker at Lego har trykk på den venstre skulderen akkurat som i filmene.


Tar med noen bilder av detaljer på rustningen hans også. Stilig å se at slitasjen i lakken er med.


Skytevåpenet er litt større enn det burde være sammenlignet med filmene, men det må være så stort hvis man skal få funksjonaliteten slik at man kan skyte med det. Skulle jeg gjort noen endringer ville jeg kanskje bygget et mindre våpen som ikke hadde noen lekefunksjoner i og med at jeg kun skal ha figurene til utstilling.


Rakettpakken på ryggen har også en utsytningsmekanisme, men denne er manuell.


Det jeg skrev om denne figurserien da jeg bygget Darth Vader i 2015 gjelder fortsatt. Det har gått 3 år, og Lego har ikke gjort nevneverdige store endringer i delene disse figurene bygges med. Det kunne hjulpet mye om de f.eks hadde støpt bitene som klipses på på armer og ben på en slik måte at de bygger litt ut på tre kanter og ikke bare på en. Men en ting skal de ha, Boba Fett står litt enklere av seg selv enn Darth Vader, men det kan selvfølgelig også bare være fordi at jeg nå har blitt mer oppmerksom på på plasseringen av bena mot bakken.

Jeg kommer ikke til å kjøpe mange figurer i denne serien, men jeg har en Biker Scout jeg ikke har bygget, og jeg har en Stormtrooper Commander. Tror kanskje det holder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar