mandag 4. september 2017

Tullfors - ett skritt nærmere realisering

Denne helgen har jeg fått lagt tepper og skrudd sammen bord i Legorommet, så nå er jeg kommet et stort skritt nærmere å bygge min egen Legoby.
Det eneste jeg mangler nå er 2 bordplater som jeg må kjøpe. Den ene platen jeg hadde regnet med å bruke viste seg å ha fått en slikkelig knekk på midten, så den ser ut som noen har sittet på den, så da er det like greit å bytte den ut med en gang før jeg begynner å sette noe oppå. Den andre fikk jeg plass til i tillegg til det som opprinnelig var planlagt.
Men dette er relativt greit å skaffe fra IKEA, så det kan settes opp neste gang jeg skal opp  til hytta.

Min opprinnelige plan ble litt endret, da kona ikke likte at det ikke var symmetrisk det jeg hadde satt opp, men sammen fant vi en fin måte å sette opp bordene på slik at jeg får utnyttet mest mulig av plassen. Litt av grunnen til at hun kom på banen var at rommet ikke var akkurat 3 meter bredt som jeg mente, men 3,30 meter, så da så det rart ut med en glippe på midten av den ene veggen.
Jeg kunne selvfølgelig bygget bro både for jernbane og biler, men da kan jeg heller prøve å få to etasjer med tog på deler av oppsettet og bygge bro på plan to i stedet.

Jeg har også planer om å lage litt områder under bakken, og bygge opp dette på finerplater med litt lavere ben på. Tanken da er å ha ett område hvor jeg har en slags "underverden" der skurker kan holde til og rømme til etter at de har gjennomført ran og slikt oppe i byen.
Så skal jeg ha et område under vannet der jeg har alle undervanns-settene mine. Dette blir muligens delt opp i to områder, der det ene blir i forbindelse med en strand og badeplass, mens det andre blir mer dypere hav.
Jeg vurderer også et område der jeg kan sette fra meg de togene jeg ikke har oppe på skinnene i byen, og kanskje også en del bilder og slikt som ikke er i bruk i øyeblikket.
Jeg leker også med tanken på å lage en gruve en gang i fremtiden, der steinmonstrene mine kan bo, og der det kan utvinnes gull og slikt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar