søndag 14. oktober 2012

Lastebil (4434)

Har nå satt meg ned i godstolen med legosettene igjen, og denne gangen har turen kommet til en oransje og grå lastebil med settnummer 4434.
Akkurat som komprimatorbilen er settet todelt, men med en felles byggetegning. Fordelen med dette er jo at det er greit å finne de delene man trenger, og man slipper å miste for mange deler på gulvet eller under sofaer, etc.
Settet inneholder to mann, en trillebår, en sprerring og masse "stein" (i følge tegningen 25 stk runde enere, men jeg talte dem ikke).
Lasteplanet var veldig greit å sette sammen, da det var elementer som bare var å sette ved siden av hverandre og feste med flate plater nede i planet og på sidene. Var enkelt og bygge, og det virker som om det er ganske robust til å leke med.

Samtidig som jeg holder på å bygge ting til Lego City, holder kona på med å bygge en svær Volkswagen kampingbuss (10220), et Lego Exclusive sett. Selv om det ikke er jeg som bygger den, skal jeg selvfølgelig ta litt bilder og få vite litt om hvordan det var å bygge den.

For mitt vedkommende, er planen forover å få ferdig noen av de "normale" city-settene. Har settet med brannflyet (4209) og en servicebil fra el-verket (3179). Denne servicebilen har jeg bygget en gang før også, da jeg fikk samme sett i gave fra min nevø til bursdagen min i fjor var det vel, men jeg følte at Lego City trengte minst to slike biler.

Bilde som viser det som følger med i settet. I tillegg kommer en del runde 1-ere som stein...


Klar for tømming av last

Stilig forfra denne lastebilen...


Stilig fra siden er den også... 

Bilde tatt i det lastebilen åpner tipplemmen og grusen er i ferd med å rase ut...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar