søndag 14. oktober 2012

Brannbil (7239)

Nok et praktsett til blålys-etatene er satt sammen.
Greit og oversiktlig å byggge, og som nevnt i et tidligere blogginnlegg så er dette en brannbil med stige med en kurv i enden. Bilen har en henger med en gummibåt oppå, slik at den også kan brukes til bergningsoppdrag ved sjø eller elv, kanskje der den store brannbåten eller rib'en vil bli for stor.
Settet har to mann med, slik at en kan sitte inne i bilen og styre kontrollene, mens den andre brannmannen klatrer i stigen eller er ute og kjører med gummibåt.
Dette settet viser nok en gang hvor bra Lego har klart å bli med tanke på blålys-etaten. De nye settene med brannbiler og politibiler har et generelt høyt kvalitetsnivå, og dette settet er intet unntak.
Hvis jeg skulle trekke frem noe negativt (men dette er bare pirk fra min side), så må det være det at man får enda en type brannmann. Det er liksom ikke helt samkjøring av uniformer og tilbehør for brannmenn i Lego City. Men dette er som sagt flisespikkeri, og bare fordi jeg syntes jeg måtte balansere alt skrytet med noe negativt.
For eventuell lek har dette absolutt ingen ting å si, og for en samler som meg gjør det egentlig ingen ting selv om det kanskje kan se litt rart ut om jeg skulle samle alt brannmannskap på ett sted.
Det eneste jeg egentlig savner fra Lego nå er et løft på sykehus-fronten. Det har kommet en ambulanse (4431), og så må butikkene få sykehuset (4429) ut i hyllene sine. Lego kaller dette siste settet for helikopter redning, men det ser mest ut som et sykehus med helikopterkapasitet. Eventuelt kan man jo da si at det er kombinert sykehus og base for luftambulansen. Helikopteret ser forsåvidt ganske så stilig ut.
Disse settene har jeg ikke skaffet meg enda, men kanskje dukker de opp en gang i fremtiden.

Bilde av hele setttet, minus sjårøfen som sitter bak rattet


 Han har egentlig ikke noe sted å være når brannbilen kjører, men han er like blid...

Båten ligger oppå en henger med utstyr, og er selvfølgelig utstyrt med redningsvest


Det obligatoriske bildet av fronten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar