mandag 10. oktober 2011

Millennium Falcon (7965)

For en stund siden kjøpte jeg meg legoutgaven av Millennium Falcon. Da jeg kjøpte denne visste jeg ikke at det fantes en utgave for "voksne" samlere, men planen var uansett at nevøen og niesen min skule kunne leke med det, så da passet det bra å kjøpe akkurat denne utgaven.
Forrige helg ble det bygget, og 4. og 5. oktober ble det lekt med av nevøen min.
Gikk fint å leke med, og det er jo litt av hensikten med settet også, i og med at det er designet for at man skal kunne åpne opp og komme til alt av "innmat" på skipet.
Settet har nummer 7965 (glemte å sjekke før jeg kastet esken, men i følge Ebay ser det i alle fall slik ut).
Skal prøve å få tatt noen bilder av skipet og lagt ut i bloggen senere for å vise det ferdige resultatet.

Det var ganske greit å bygge, og eneste jeg hang meg litt opp i var at hvert steg hadde flere poser med deler som alle hadde samme nummer. I stedet for å gi posene løpende nummer og heller si at man trengte flere poser samtidig. Dette førte til at jeg etter å ha satt sammen noe, plutselig manglet deler og måtte lete gjennom haugen med poser for å finne ut at det faktisk var flere poser med samme nummer. Ble litt styr første gang, men når jeg ble klar over det var det jo forsåvidt bare å finne alle posene med samme nummer og tømme dem utover bordet...

Noen spesialdeler ble det i settet, men egentlig befriende få i forhold til hva man kunne forvente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar