mandag 10. oktober 2011

Imperial Star Destroyer (10030)

Dette er det hittil største legosettet jeg har bygget.
Setter er laget for samlere, og er ikke til å leke med. Det inneholder i følge esken 3104 brikker, og var da det kom i 2002 det største settet LEGO hadde laget. Nå er det visst sett som er større, blandt annet en Super Star Destroyer (ønsker meg den ja...).
Det er noen år siden jeg bygde dette settet, men tenkte det var greit å nevne det her i bloggen, da jeg faktisk har en del bilder av prosessen og det ferdige resultatet.

Dette var et sett som tok tid å bygge, og det var utrolig mye smådeler. Likevel noe som gav meg stor glede å bygge og fullføre. Veldig greit at det står at det passer for alder 16+ på esken, for jeg ville ikke likt å være en far som skulle bygge dette for sine barn. For det første er det så stort og tungt at det er umulig å leke med det, og dessuten er det så mye småbiter og ting som stikker ut her og der at skulle noen lekt med det ville det nok trengt meget hyppig fiksing.

Eneste jeg føler er litt negativt med dette settet, er at de magnetene som holder skipssidene mot rammeverket burde vært noe kraftigere slik at det føles litt mer solid. Men når skipet er plassert der man vil ha det, er det et typisk sett som blir stående der... Mitt står på hedersplass på hylla i hobbyrommet, ved siden av en AT-ST som heller ikke er til å leke med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar